Czy spędzasz dużo czasu i energii na zabieganiu o potencjalnych nowych klientów, mając nadzieję, że poprawisz swoje zyski? Jeśli tak, prawdopodobnie brakuje Ci niewykorzystanego źródła sprzedaży, które istnieje bezpośrednio w Twojej firmie – czyli klientów, którzy już coś od Ciebie kupili. Niech kupią więcej, niech wracają do Ciebie z uśmiechem!

Jest sporo prawdy w stwierdzeniu, że lista klientów jest Twoim najcenniejszym zasobem.
Istnieje kopalnia możliwości ułatwienia sprzedaży i tworzenia lojalnych klientów, którzy będą powracać wielokrotnie, wykorzystując istniejącą bazę klientów do zwiększania sprzedaży. Ale kiedy pytam właścicieli małych firm, jakie działania podejmują, aby utrzymać kontakt z obecnymi klientami, zwykle odpowiedź brzmi „nie mamy”.
Jak zamienić stos zakurzonych faktur i paragonów sprzedaży w generatory zysków dla Twojej firmy? Jak możesz stworzyć lojalnych klientów, którzy będą wracać raz po raz, aby zwiększyć wynik finansowy Twojej małej firmy? Istnieją trzy klucze do budowania lojalności klientów.

1. Wiedz, kim oni są
Czy ty? Sporządź i utrzymuj listę swoich klientów. Śledź ich nawyki. Monitoruj swoją listę, aby wiedzieć, kiedy robią z Tobą interesy w inny sposób. Zapytaj dlaczego.

2. Wiedz, ile są warte
Pewnego dnia usłyszałem uwagę. To było: „Och, ta pani. Ledwo zwracam na nią uwagę. Przychodzi dwa razy w tygodniu, ale wydaje tylko około pięciu dolarów. Co za strata czasu”. Czy miałeś taką samą myśl o którymś ze swoich klientów? Zanim odrzucisz klienta, który wydaje tylko pięć dolarów, spójrz na jej długoterminową wartość. Jak często kupuje z biegiem czasu? Ile osób, o których ona mówi, ma takie same nawyki związane z wydawaniem pieniędzy? W dłuższej perspektywie klient o wartości 5 USD może naprawdę być wart ponad 50 000 USD i powinien być traktowany jak królowa.

3. Podejmij działanie
Twoi klienci to zapracowani ludzie. Należy im przypomnieć, że istniejesz i jak możesz wyeliminować ich ból (chce lub potrzeby). Czy kiedykolwiek otrzymałeś pocztę od firmy i zdecydowałeś się ją zapisać, aby „sprawdzić ją później?” Potem znajdujesz tę wiadomość w swoim stosie rzeczy do zrobienia kilka miesięcy później i zdajesz sobie sprawę, że nigdy się z nimi nie skontaktowałeś. Twoi klienci też to robią. Musisz im przypomnieć. Często.

Lojalność klienta nie jest nauką rakietową. Ale wymaga to konsekwentnego wysiłku. Ponad 90% właścicieli małych firm każdego dnia wypuszcza pieniądze z domu. Czy jesteś jednym z nich?